De tijd gaat snel... - Reisverslag uit Humboldt, Canada van Jorrik Andringa - WaarBenJij.nu De tijd gaat snel... - Reisverslag uit Humboldt, Canada van Jorrik Andringa - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snel...

Door: Jorrik Andringa

Blijf op de hoogte en volg Jorrik

13 September 2014 | Canada, Humboldt

Hoi!

Ondertussen zijn we al weer een dikke maand verder sinds het vorige verslag. Het gaat goed hier. Druk zat momenteel, alhoewel ik nu eventjes thuis zit vanwege een buitje regen vannacht. Gelukkig mogen we vanmiddag als het goed opdroogt weer aan de gang. Een vrije ochtend betekend vaak dat we ietsjes langer liggen 's ochtend' s en dat we even wat boodschapjes doen en het belangrijkste, een bakje koffie bij Tim Horton halen. Het is geen DE, maar wel fatsoenlijke koffie.

We zijn nu al zo'n 2 weken druk met diverse oogstwerkzaamheden. Als je dan aan de gang bent dan gebeurt er ook nog wel wat. De gerst is er af, en we hebben 1500 bunder koolzaad in het zwad liggen. De koolzaad deden we dag en nacht maaien. Ik begon om 5 uur 's ochtend' s tot een uur of 8 's avonds. Daarna werd ik afgelost door Gerard, en de volgende dag hetzelfde liedje weer. Onvoorstelbaar wat je er in 24 uur afveegt met 2 van deze maaiers.

We zijn nu begonnen de wheat te maaien. Nog een paar quarters en dan zijn we er ook al weer door. Als het weer goed blijft kunnen we binnenkort ook beginnen met koolzaad dorsen. Dan komen er 2 Canadezen op de maaier en doet de Nederlandse afdeling het dorsen.

Met het gerst dorsen heb ik met de overlaadwagen gereden. Graan van de combines halen en naar de vrachtwagen brengen. Foto's zijn binnenkort op deze website te bekijken.

Veel is er verder niet te vertellen. Wel dat ik i.p.v. dinsdag 4 november, woensdag 5 november thuis kom. (ik weet niet of ik het had verteld, had me een beetje vergist, bij jullie is het 8 uur later, vandaar).

Affijn, zo doen we het eerst weer.

Jorrik

  • 13 September 2014 - 17:23

    TT:

    Bedankt voor de update Jorrik en nog veel (werk)plezier voor het laatste traject.
    Groetjes uit het zonnige Nederland

  • 14 September 2014 - 00:48

    JA Te H:

    dag Jorrik,

    fijn om weer even verhaaltje van je te lezen.Je bent wel lang weg. Harmen had dyn volvo in beurt joun. kosten ca.€ 1.750,-. peanuts foar dy fansels. Jammer dast us feesje mist op 20-9-2014. De leste jierappels wurde jirre rooit. In klute bende neffens SE. It is droeg boppe yn. de eerste bieten binne ut de groun.

  • 14 September 2014 - 06:57

    Jorrik Andringa:

    Ha omme jan en tt,

    Tige tank foar hjimme reaksjes. Se binne oe sa wolkom. Om earlik te weazen mis ik sa no en dan ek wol, even een bakje kofje en een bierke en een shagje. Tis hjir allegear mar net sûnder de gesellichens. Alhoewel dr wol een slof vannelle underweis is.

    Gelukkig is harmen ferstandig en hak im al wer (hast)verkocht. Ik tocht, at ik no foar 1600 de xc60 oer koe nimme ik hielendal net ferkeard au wie.

    Grt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Humboldt

Jorrik

Vanaf 29 april tot en met 4 november 2014 ben ik aan het werk bij Versluis Grain Farms in Humboldt Saskachewan.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 6150

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 04 November 2014

Canada 2014

Landen bezocht: