De grote trip... - Reisverslag uit Humboldt, Canada van Jorrik Andringa - WaarBenJij.nu De grote trip... - Reisverslag uit Humboldt, Canada van Jorrik Andringa - WaarBenJij.nu

De grote trip...

Door: Jorrik Andringa

Blijf op de hoogte en volg Jorrik

04 Mei 2014 | Canada, Humboldt

En we zijn weg....

Na door de hele familie uitgezwaaid te zijn op Schiphol werd het allemaal toch wel wat spannend. Voor het eerst vliegen, douane, je weet het allemaal niet. Toch liep alles gesmeerd.

Voor ik het wist was ik door de douane en zat ik bij de juiste gate te wachten tot we het vliegtuig in mochten. Dit duurde alles bij elkaar wel lang, maar het was te doen door links en rechts wat aanspraak. Na 2 uurtjes wachten mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. Weer alle handbagage door de scan en ook nog eventjes gefouilleerd. Ik zat prachtig mooi voorin bij het gangpad. We hebben er bijna een kwartier over gedaan om bij de landingsbaan te komen. Daar moesten we even wachten omdat de piloot zn neus nog even moest snuiten. Toen vol gas en met een gangetje van 400 km/h de lucht in. Ik heb nog nooit zo'n big smile op mn hoofd gehad denk ik. Schitterend. Naast mij zat een man met vliegangst, dus dat was dubbel leuk.

Wat volgden waren 8,5 lange uren van wachten, tv kijken, een dutje, muziek luisteren en maaltijden van de KLM verorberen. Het laatste halfuurtje de landing inzetten was ook weer prachtig. Dit ging met allemaal schokken en schudden, maar uiteindelijk stonden we dan toch aan de grond. In Calgary was het op dat moment 15 graden Celsius en scheen het zonnetje prachtig. Dus snel de bagage van de band gehaald en meteen opnieuw de bagage ingecheckt. Toen heb ik buiten even een zware Nelle op de lip gegooid en gedacht van tsjongejonge.

Daarna heb ik vrij snel weer ingecheckt. Ik moest ik bij de douane 1 van de 2 aanstekers inleveren. Daarna moest ik 2,5 uur wachten op het volgende vliegtuig.

De laatste rit in het vliegtuig was nog mooier. Een klein vliegtuigje dus alle schokken en het schudden voelde je nog beter. Ik zat hier gelukkig bij het raam dus kon heel Canada mooi even zien. Dit was een vlucht van 70 minuten.

Op airport Saskatoon ben ik opgehaald door Gerard Versluis en zijn vrouw Marieke met hun 2 kinderen Tess en Roos. Het was vanaf Saskatoon nog een uur rijden naar Humboldt. Dit was ook wel mooi. Een weg van 60 km rechtdoor en daarna alleen maar gravelwegen. De auto's zijn hier dan ook niet mooi schoon en in iedere voorruit zit een barst en/of ster.

We zijn even snel bij de boerderij langsgereden en daarna heeft Gerard mij afgezet bij het huisje 10 minuten rijden vanaf de boerderij. Daar was ook mijn collega Robbin, die hier al 2 weken was. We delen samen een best wel groot huis. Hier komen nog wel eens wat foto's van.

Die nacht heb ik op een af andere manier best wel beroerd geslapen. Al met al is het toch nog wel wat gelukt en werd ik uitgerust wakker. Om 7 uur ontbijten en om 8 uur op de boerderij. Woensdag' s heb ik wat omgestapt en even bij gekeken en ben ik 's middags met Marieke naar het dorp gereden om wat zakelijke dingetjes te regelen en boodschappen te doen. S' avonds hadden we meteen een officieel diner van de school van Tess. Hier was ook een veiling e.d. bij omdat ze geld in wilden zamelen voor een speelplaats bij de nieuwe school.

Donderdag was mijn eerste werkdag. Ik ben samen met Robbin olie aan het verversen van de vrachtwagens en trekkers. Het is op het moment te nat in het land. Bij droog weer zijn we met 2 weken los, maar het kan ook nog wel langer duren. Tot het moment van schrijven heeft het nog geen drup geregend en is het 's ochtend koud (-4) en 's middags lekker op temperatuur (+10) met een strakblauwe lucht met zo nu en dan een schapenwolkje.

Robbin en ik hebben donderdag boodschappen gedaan voor de hele week. Dit omdat het heen en terug naar het dorp een uur rijden is. Op het menu staan gekookte aardappelen (Russet Burbank) en diverse soorten vlees. O.a. cordon bleu's en spare ribs. Afwassen doen we meteen na de maaltijd met z'n 2en zodat we er zo snel mogelijk weer af zijn.

Vrijdag zijn we ook nog de hele dag bezig geweest met olie verversen en heeft Robbin de grote trekker alvast schoongemaakt voor het zaaien straks. Zaterdag hebben we de grote trekker voor de zaaimachine gezet en zijn we bezig geweest om de machine klaar te maken voor het grote werk.

Tot zover.

Groet, Jorrik


  • 04 Mei 2014 - 11:34

    Bea De Jong:

    Hoi Jorrik, leuk verslag! We zullen je deze maanden blijven volgen. Benieuwd naar je volgende avonturen.......succes daar!

  • 04 Mei 2014 - 13:12

    Jelle:

    Hoi Jorrik
    Mooi te jerren dotst goad oan kommen bist
    Ha ze der net ean Carglass die ze belje kin
    Hopelik komt er mooi waar oen dan kin it lanwurk begjinne
    Dan kinst de hannen ut de mouwen stekke
    Ean heale leuke tied der tawinske
    Groeten ut wergea

  • 04 Mei 2014 - 23:37

    JA Te H:

    nou nou nou, tjonge jonge jonge, mijn dierbare neef de wijde wereld in. Mooi reisverslag Jorrik. blijf ons verrassen met die mooie verhalen. Misschien kun je ze daar Duits leren.

  • 04 Mei 2014 - 23:51

    JA Te H:

    jammer dat je een verkouden piloot had die z'n neus moest snuiten. Elke keer dat hij onderweg moest niesen schudde het vliegtuig natuurlijk. Op de terug vlucht even vragen om een virus vrije piloot.

  • 05 Mei 2014 - 10:17

    Hanna:

    Heee Breur!!

    Wat een leuk verslag, goed fan dei te jerren!
    Volgens mij hast t der ol helemaal oender controle.
    We skype binnenkoart even!

    Dikke tut fan zus!

  • 28 Mei 2014 - 12:25

    Pake:

    Wat mooi om te lezen dat het tot nog toe allemaal gelukt is. Ga zo maar mooi door. Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Groeten Pake enBeppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Humboldt

Jorrik

Vanaf 29 april tot en met 4 november 2014 ben ik aan het werk bij Versluis Grain Farms in Humboldt Saskachewan.

Actief sinds 13 April 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 6162

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 04 November 2014

Canada 2014

Landen bezocht: